Mina egna skönhets tips!

Hår!

Okej mitt första tips innom hårvård är...
Att om man ska ta hårinpackning ska man börja med att tvätta med shampo sen ta hårinpackning eftersom shampot gör så att cellerna i hårståt öppnar sig (vet inte om det heter celler men jaja) så sjunker hårinpackningen djupare in i hårståt, sen kan man ta balsam för det stänger liksom cellerna igen :)
Mitt andra tips
är att ta olja i hårtopparna sen massera in massa hårinpackning eller jag brukar i allfall alltid ta mycket , heh , sen på med värmeskydd på det för då ska man nämligen platta håret med all inpackning och allt, det gör så att hårinpackningen sjunker lååågt in i hårståna med hjälp av värme !
Och en grej det är en myt att det är dåligt att borsta när det är blött, det är faktiskt bra att borsta med balsam i för om man har en tova och man låter det torka så så blir det ju bara värre då är det bättre att borsta ut den med balsam i.
Ansikte.
Standard tips men
Det viktigaste är att ta bort allt smink ordentligt på kvällen
jag börjar alltid med sminkborttagnings kräm för att få bort allt som syns, sen skrubba huden för att få bort det som har sjunkit in i huden,  sedan ta ansiktvatten för att verkligen rengöra allt , och till sist återfukta ta ansiktskräm på. för t,ex jag har väldigt torr hud och om jag inte smörjer in den efter att ha rengjort så vaknar jag upp med helt stramt ansikte.
övriga tips.
BLI BRUN!
Asså jag tycker jag är så mycket snyggare när jag är lite solkysst, då känner jag mig till och med helt ok osmikad. och på vintern ta lite b.u.s eller sola solarium nån gång inte för ofta bara.
sluta va avendsjuk på folk utseénde! man mår såå mycket bättre om man acepterar sig själv, jag har själv lite problem med där , men vissa dagar kan jag bara känna ''äh vafan det här är jag och jag ser faktiskt rätt okej ut'' och skiter i att det finns sånna hopplösa tjejer med snygg kropp, snyggt hår, snygga ben, vackra ögon, perfekt näsa, fyllig mun och bla bla bla ..  finns ingentinga man kan göra åt saken liksom.
Personlighet
Ha mycket personlighet det är verkligen det som gör hela du, man kan vara huur snygg som helst men om man inte har någon personlighet så kommer man inte långt med det. var öppen och posetiv och framförallt STÄMPLA INTE NÅGON FÖR ÅLDERN! jag seriöst hatar  folk som är 1-2 år äldre och tror att dom har upplevt såå mycket mer och är så mycket äldre och att man e en lite omogen plutt för att man är yngre. FYFAN det är verkligen ett av det värsta jag vet! det kan vara både tjejer och killar som håller på så, men jag upplever att det är mest tjejer som är så mot mig. ålder är verkligen nått jag skiter i fullständigt det är ju inte åldern som gör en omogen det är hur man är som person.
haha kände att det inte handlade om så mycket skönhet i slutet men men, eller jo det är skönhet inombords!
För er som orkade läsa jag ger er bara lite små tips ingenting ni behöver göra liksom:)

Kommentarer
Postat av: NORAHEDIN

Toppen tips!

2011-08-05 @ 00:49:20
URL: http://noralife.blogg.se/
Postat av: Linnea

Bra skrivet

2011-08-05 @ 01:56:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0