Hur jag sminkar mig en vanlig dag

Det var några som ville att jag skulle visa vad jag andvänder för grejer , jag orkade inte göra en video så ni för nöja er med bilder.

HUDEN
1: Concealer från LAURA KEY
2: Foundation  LANCÕME
3: Foundation borste från KICKS

Börjar med att täcka Mörka ringar , finnar eller nått fult som finns på huden med concealern sen på med Foundationen jobbar in den ganska noga så att det ser mer naturligt ut.
THE EYES

4: Ögonfrans börjare från H&M
5: Eye liner från H&M
6: Mascara, false lash effect fusion - MAXFACTOR
7:Mascara million lashes extra black - L'ORÉAL PARIS

Börjar med att böja ögonfransarna i faser först längst in vid rötterna. sen på mitten och till sist längst ut vid topparna genom att trycka ungefär 10 gånger vid varje fas, sen ibland tar jag eyeliner ungerfär som när man gör en vinge fast man tar bort själva vingen, sen beror det på om jag är hemma hos Mamma eller Pappa men hos Mamma andvänder jag mascaran från L'ORÉAL och hos Pappa den från MAXFACTOR och tar väll ungefär fem lager på överfransarna genom att liksom ''rubba'' in färgen haha förstår ni hur jag menar ?  och på underfransarna bara duttar på lite lätt tycker inte om när jag får för mycket på underfransarna .
PUDERET

8: Nån borste från nånstanns.
9: Mineral bronzing puder från ELIZABETH ARDEN.

Inget trix med det liksom sveper på lite på kinderna näsbenet och pannan bara .

Avslutar också alltid med en skvätt perfym känner mig ofräsch utan det :P

Och voialla så ser man ut som mig  ;)

Fint va ?


Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAAHHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA inlägget gjorde min dag! tack älskling

2011-10-03 @ 22:47:43
Postat av: Vendela

:) (Y)

2011-10-04 @ 14:37:10
URL: http://wermess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0